1.-
MARC GENERAL
Cicles
o nivells participants
|
Educació
Infantil i Primària
|
Implicació
d'àrees curriculars
|
Projecte
de treball col·laboratiu genèric amb intrusió modular
d'investigacions, webquest i estudi de casos
|
Implicació
d'àrees curriculars
|
Globalitzada,
amb focalització curricular sobre les àrees de coneixement del
medi, llengua i literatura catalana i educació artística.
|
Temporalització
marc:
|
Fase
inicial:
Fase
de desenvolupament:
Fase
de síntesi / generalització:
|
Justificació
contextualització
|
La
proposta didàctica s'inclou com a una aportació al
desenvolupament del currículum en l'E. Infantil i Primària, de
caràcter globalitzat, amb focalització sobre el desplegament
curricular de les àrees de coneixement de l'entorn i de
llenguatges (comunicació i representació) per a E. Infantil, i
de coneixement del medi, llengua i literatura catalana i educació
artística per a E. Primària.
Es
tracta d'una proposta didàctica de llarga durada, amb disseny
modular mixt sobre diferents solucions d'arquitectura oberta:
plantejat en format de projecte de treball cooperatiu, inclou
seqüències didàctiques en formats de webquest, investigacions,
estudis de casos i resolució de problemes. El desplegament
curricular promou de manera específica la integració de les TIC
com a recursos cognitius per a l'aprenentatge i la comunicació en
un context de treball col·laboratiu entre centres i contempla
l'ús de personatges virtuals com a recurs per a la motivació i
per a la conducció de l'activitat d'aprenentatge amb el model de
personatges experts.
La
presentació de la proposta de treball a l'alumnat se planteja en
format d'elaboració de producte, concretament d'un document
audiovisual o multimèdia sobre determinades rondalles i llegendes
de les illes.
|
Metodologia
|
Els
criteris metodològics generals
que dirigeixen els processos d'aprenentatge en aquesta proposta
curricular pretenen respondre al model d'ensenyança globalitzada,
constructivista i activa, desenvolupada sobre solucions
d'arquitectura oberta ( formats de mètodes de projecte de
treball, recerca científica i estudi de casos)
|
Proposta
|
Plantejament
d'estímuls, motivació i connexió amb la realitat:
Els alumnes contacten amb un personatge virtual (Iqbal)
a través de les eines comunicacionals de la Internet que els
planteja el problema inicial. La tasca proposada implicarà el
treball cooperatiu modular entre diferents centres, etapes i
cicles de les Illes Balears i Catalunya. Han d'imaginar que
ajuden al personatge virtual en l'elaboració d'un recull de
rondalles tradicionals que puguin ser distribuïdes a través de
la Internet en un format multimèdia o audiovisual.
|
Productes
finals
|
Els
diferents grups d' alumnes hauran d'elaborar col.laborativament
una rondalla multimèdia.
|
Si t'interessa consultar la proposta didàctica per cicles pots clicar AQUÍ
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada